Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora čtenářství v pobočkách Městské knihovny v Praze
Kahlerová, Dana ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
(česky) Diplomová práce pojednává o podpoře čtenářství se zaměřením na poskytované služby a pořádané kulturní a vzdělávací akce v Městské knihovně v Praze. První část práce se zabývá teoretickým vymezením a významem podpory čtenářství. Stručně jsou vysvětleny některé termíny, které se čtenářstvím souvisí - čtení, čtenář, čtenářská socializace, čtenářská gramotnost aj. Zmíněny jsou také faktory ovlivňující čtenářství a vychovu k němu. Dále jsou představeny vybrané celostátní projekty podporující čtenářství především v knihovnách. Druhá část práce se zaměřuje na Městskou knihovnu v Praze a její úlohu v podpoře čtenářství. Charakterizuje knihovnu z pohledu poslání, způsobu financování a organizační struktury. Podstatná část je věnována představení specializovaných oddělení a služeb, které knihovna nabízí. Pozornost je také věnována nejrůznějším akcím podporující čtenářství nebo umožňující propagaci knihovny. V neposlední řadě jsou popsány vybrané pobočky Městské knihovny v Praze s přihlédnutím na pořádání kulturních a vzdělávacích akcí, které přispívají k podpoře čtenářství. V závěru jsou shrnuty získané poznatky a nastíněna budoucnost Městské knihovny v Praze. [Autorský abstrakt]
Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Stejskalová, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje podpoře dětského čtenářství. Práce je zaměřena na faktory a činitele ovlivňující výchovu ke čtenářství. První část řeší teoretické vymezení a význam čtení. Především jsou vysvětleny dva důležité pojmy, které se k tématu vztahují - čtení a čtenář. Dále se pokračuje důrazem na různé fáze čtenářského vzdělávání před a během školní docházky. Sledovány jsou především tři prostředí ovlivňující čtenářskou gramotnost. To znamená rodiny, školy a veřejné knihovny. Navíc jsou krátce v této práci také prezentovány národní projekty podporující čtení především v knihovnách. Druhá část je zaměřena na Městskou knihovnu v Praze, konkrétně na pobočku Smíchov a její aktivity. V této části jsou zmapovány různé programy pro děti. Zjišťují se opakující se činnosti pro rodiče s dětmi nebo pro samotné děti. Popsány jsou i akce pro kolektivy předškolních a školních dětí. Důležitá součást práce je zaměřena na výzkum spolupráce mezi Smíchovskou pobočkou a místními školami. Výsledky výzkumu spočívají v určení praktických zkušeností učitelů z těchto škol s aktivitami pobočky Smíchov a s jejich spoluprací s touto knihovnou.
Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Stejskalová, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje podpoře dětského čtenářství. Práce je zaměřena na faktory a činitele ovlivňující výchovu ke čtenářství. První část řeší teoretické vymezení a význam čtení. Především jsou vysvětleny dva důležité pojmy, které se k tématu vztahují - čtení a čtenář. Dále se pokračuje důrazem na různé fáze čtenářského vzdělávání před a během školní docházky. Sledovány jsou především tři prostředí ovlivňující čtenářskou gramotnost. To znamená rodiny, školy a veřejné knihovny. Navíc jsou krátce v této práci také prezentovány národní projekty podporující čtení především v knihovnách. Druhá část je zaměřena na Městskou knihovnu v Praze, konkrétně na pobočku Smíchov a její aktivity. V této části jsou zmapovány různé programy pro děti. Zjišťují se opakující se činnosti pro rodiče s dětmi nebo pro samotné děti. Popsány jsou i akce pro kolektivy předškolních a školních dětí. Důležitá součást práce je zaměřena na výzkum spolupráce mezi Smíchovskou pobočkou a místními školami. Výsledky výzkumu spočívají v určení praktických zkušeností učitelů z těchto škol s aktivitami pobočky Smíchov a s jejich spoluprací s touto knihovnou.
Podpora čtenářství v pobočkách Městské knihovny v Praze
Kahlerová, Dana ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
(česky) Diplomová práce pojednává o podpoře čtenářství se zaměřením na poskytované služby a pořádané kulturní a vzdělávací akce v Městské knihovně v Praze. První část práce se zabývá teoretickým vymezením a významem podpory čtenářství. Stručně jsou vysvětleny některé termíny, které se čtenářstvím souvisí - čtení, čtenář, čtenářská socializace, čtenářská gramotnost aj. Zmíněny jsou také faktory ovlivňující čtenářství a vychovu k němu. Dále jsou představeny vybrané celostátní projekty podporující čtenářství především v knihovnách. Druhá část práce se zaměřuje na Městskou knihovnu v Praze a její úlohu v podpoře čtenářství. Charakterizuje knihovnu z pohledu poslání, způsobu financování a organizační struktury. Podstatná část je věnována představení specializovaných oddělení a služeb, které knihovna nabízí. Pozornost je také věnována nejrůznějším akcím podporující čtenářství nebo umožňující propagaci knihovny. V neposlední řadě jsou popsány vybrané pobočky Městské knihovny v Praze s přihlédnutím na pořádání kulturních a vzdělávacích akcí, které přispívají k podpoře čtenářství. V závěru jsou shrnuty získané poznatky a nastíněna budoucnost Městské knihovny v Praze. [Autorský abstrakt]

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.